ماهیت نام تجاری

ضرورت برند سازی

برندینگ

ماهیت نام تجاری


چه چیزی یک شرکت را خاص می‌کند؟

صدها سازمان وجود دارد که فست فود می‌فروشند، اما فقط یک مک دونالد. شما احتمالاً با  ده‌ها شرکت فناوری برخورد کرده‌اید، اما هیچ یک از آنها مانند  وفاداری و تعهد اپل الهام بخش نیست. پس چرا مردم بیشتر از برخی دیگر عاشق  برخی شرکت‌ها می‌شوند؟
بیشتر اوقات، همه چیز به یک چیز خلاصه می‌شود: ماهیت نام تجاری. ماهیت برند یا  هویت برند شما  نشان دهنده تمام اجزای منحصر به فرد کسب و کار شما است که  شما  را از رقبا متمایز می‌کند. این فقط مربوط به لوگوی شما یا رنگ‌های مارک تجاری نیست که برای وب سایت خود انتخاب می‌کنید  . ماهیت نام تجاری شما شامل تمام دارایی‌های بصری مورد استفاده شما و موارد کمتر ملموس  مانند ارزش و شخصیت برند است.


هنگامی که مشتریان شما تصمیم می‌گیرند از کدام شرکت‌ها خرید کنند، آن‌ها فقط به دنبال  یک سرمایه گذاری کوچک دیگر با ارزان‌ترین محصولات نیستند. در عوض، مخاطبان شما می‌خواهند  از شرکتی خرید کنند که احساس می‌کنند با آن ارتباط دارند. آنجاست که نام تجاری شما مطرح می‌شود.
گنجاندن ماهیت نام تجاری در وب سایت شما به حضور دیجیتالی شما کمک می‌کند تا شما  را از سایر شرکت‌های مشابه متمایز کند.پس چگونه شروع می‌کنید؟

برند اسانس چیست؟

ماهیت نام تجاری شما مجموعه‌ای از ویژگی‌های اساسی است که مسئول تعیین نام تجاری شما است. ذات شما بیش از یک دارایی واحد شامل همه چیز از  لحن منحصر به فرد صدای  شما، تصویر نام تجاری شما، پیام شما و حتی آنچه شما برای آن دفاع می‌کنید، می‌شود. وقتی سعی می‌کنید شانس فروش خود را افزایش دهید، اصل برند به  ایجاد نوعی ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. مشتریان شما جنبه‌هایی از شخصیت شما را می‌بینند که می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، مانند یک تصویر سرگرم کننده، مدرن یا تعهد به شیوه‌های پایدار. این تمایل است که مشتری شما را متقاعد می‌کند تا بارها و بارها شرکت شما را بر رقابت شما انتخاب کند.وب سایت شما یکی از اولین مکان‌هایی است که مشتری شما در جستجوی پاسخ از آن بازدید می‌کند. وقتی در گوگل کلمه کلیدی را جستجو می‌کنید یا در شبکه‌های اجتماعی با آن برخورد می‌کنید، ممکن است در سراسر سایت شما رخ دهد. هنگامی که آنها به صفحه اصلی محصول یا وب سایت شما می‌رسند ، همه چیز در آنجا باید به آنها کمک کند.
 

ارتباط.

تنها مشکل؟
به تصویر کشیدن هویت نام تجاری منحصر به فرد از طریق یک قالب وب سایت استاندارد، چالش برانگیز است. اگر  ظاهر وب سایت شما مشابه ده‌ها فروشگاه آنلاین دیگر است، چگونه می‌توانید مشتریان خود را متقاعد کنید  که بهتر هستید؟ چرا وب سایت شما به اهمیت برند نیاز دارد برداشتهای اول یک معامله بزرگ است. در یک دنیای کامل، بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما قرار می‌گیرند و فوراً عاشق آنچه در آنجا پیدا می‌شوند می‌شوند  . بنابراین، همه چیز از طراحی منحصر به فرد صفحه اصلی شما تا تصاویر موجود  در صفحات محصول شما باید مخاطبان شما را خوشحال کرده و تحت تأثیر قرار دهد.
متأسفانه، اگر تنها یک عنصر اشتباه باشد، می‌توانید تصور اشتباهی را به طور کامل بر روی مشتریان خود ایجاد کنید. افزودن عناصر اصلی برند به وب سایت شما

• با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید:

نام تجاری شما باید جزء ثابت همه کارهایی باشد که شرکت شما انجام می‌دهد، از فروش محصولات گرفته تا تعامل با مشتریان. هنگامی که مصرف کنندگان آنها در وب سایت خود قرار گرفتند، همه چیز از لوگوی شما تا رنگ انتخاب شده باید به آنها یادآوری کند که شما کی هستید و چه چیزی را نشان می‌دهید. این سازگاری باعث اعتبار بیشتر برای شرکت شما می‌شود.     

• خود را متمایز کنید: امروزه چند کسب و کار دیگر مانند شما در اینترنت وجود دارد؟ ماهیت نام تجاری شما کمک می‌کند تا شما را به عنوان خاص متمایز کرده و آنچه را که واقعاً در شما منحصر به فرد است نشان دهید. این فرصتی است تا ارزش‌های خود را به مخاطبان خود یادآوری کنید و آنها را وادار به فراموش کردن همه رقبای خود کنید.     

• ایجاد ارتباط عاطفی:


ذات برند که ارزش‌ها، رسالت و شخصیت منحصر به فرد شما را به نمایش می‌گذارد، به ایجاد پیوند احساسی با مخاطبان کمک می‌کند. به یاد داشته باشید، مردم عاشق ویژگی‌های انسانی پشت برند شما می‌شوند!     

راههای ساده برای افزودن ماهیت برند به وب سایت شما

از آنجا که عناصر زیادی وجود دارد که به ماهیت نام تجاری قوی  می‌افزاید، روش‌های مختلفی نیز برای افزودن نام تجاری شما به وب سایت شما وجود دارد. چه از رنگهای خاصی برای  دریافت پاسخ احساسی از طرفداران خود استفاده کنید و چه تن صدای منحصر به فرد خود را  به محتوای خود اضافه کنید  ، هیچ راهی برای نشان دادن ویژگی‌های خاص شما کم نیست.

• از رنگ‌های تجاری خود با احتیاط استفاده کنید  

   

رنگ‌های تجاری بخش مهمی از ماهیت نام تجاری شما هستند. Target را وارد کنید و نورهای  قرمز فوراً به شما انرژی می‌دهند. به همین ترتیب، وقتی مک دونالد را می‌بینید، آن  لوگوی شاخه طلایی  می‌تواند فوراً شما را به یاد شادی و غذا بیاندازد. روانشناسی رنگ نقش مهمی در هر دارایی تجاری ایجاد می‌کند، از بسته بندی‌هایی  که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید تا رنگ‌های لوگوی شما. با در نظر گرفتن این نکته، شما باید  از رنگ‌های خود به طور م on ثر در وب سایت خود نیز استفاده کنید. انتخاب سایه یکسان را  در همه محیط‌های دیجیتال آنلاین دریافت کنید.
به عنوان مثال، شرکت Knotty Knickers از سایه‌های مختلف صورتی و سفید  برای انتقال احساس زنانگی و راحتی استفاده می‌کند. این سایت نه تنها پر از این رنگ است،  بلکه این شرکت رنگ‌های مشابهی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود نیز دنبال می‌کند. همه چیز از نکات برجسته در Knotty Kickers Insta گرفته تا تزئینات روی بوم  دارای رنگ صورتی ملایم است که باعث می‌شود شرکت شناخته شود. به یاد داشته باشید، استفاده مداوم از رنگ از نظر روانشناسی ثابت کرده است که  تا 80 درصد به بهبود شناخت کمک می‌کند. بنابراین بگذارید رنگ‌های شما بدرخشند.

• نوع خود را بشناسید      

رنگ‌های شما تنها یکی از اجزای اصلی برند شما هستند. فونت‌ها و تایپوگرافی از دیگر اجزای مشتریان شما برای تشخیص و درک  کسب و کار شما هستند. بسیاری از سبک‌های فونت مختلف وجود دارد و انواع جدید  همیشه ظاهر می‌شوند. با این حال، شرکت شما باید مجموعه خاصی از فونت‌ها را داشته باشد که در همه جا استفاده می‌کند. اگر لوگوی فونت دارید، می‌توانید یک فونت خاص برای آن داشته باشید، مانند لوگوی Stitchriginal در اینجا: علاوه بر این، می‌توانید از یک فونت برای متن "header" در وب سایت خود و از چیزی کمی متفاوت برای متن اصلی استفاده کنید.

سرفصل و متن اصلی شما باید بسیار واضح باشد و در هر دستگاهی بخوانید که بخواهید نظر مخاطبین خود را جلب کنید .

با این حال، برای درست کردن فونت خود چیزی بیشتر از انتخاب چیزی قابل خواندن وجود دارد. منابعی  که انتخاب می‌کنید باید درباره کسب و کار شما و معنای آن چیزی بگویند.  برای مثال، فونت sans-serif مدرن در وب سایت Original Stitch حس  پاکیزگی و سبک تفکر توهین آمیز را به شما منتقل می‌کند.
فونت‌ها شیک و معمولی به نظر می‌رسند، مناسب برای یک شرکت مد لوکس. متناوباً،  فونت‌های aserif مانند Garamond می‌توانند رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسند. بنابراین آنچه شما می‌خواهید به شما مشتریان فکر می‌کنم و احساس هنگامی که آنها تایپوگرافی خود را ببینید؟

• تصاویر خود را کشف کنید      


تصاویر سهام قدیمی، کلیشه‌ای و جعلی به نظر می‌رسند. اگر وب سایت خود را با تصاویری مانند این پوشش دهید ، احترام مشتریان خود را جلب نخواهید کرد. در عوض، این به شما بستگی دارداطمینان حاصل کنید که هر گرافیکی در وب سایت شما احساس و شخصیت برند شما را نشان می‌دهد .
آوردن ماهیت برند شما به طراحی وب سایت شما به این معنی است که در مورد چگونگی انتقال ارزش‌های خود در هر عنصر آن وب سایت فکر کنید. از عکس‌های تیم خود که افراد واقعی محصولات و خدمات شما را نشان می‌دهد گرفته تا عکس‌هایی که در صفحات محصولات خود استفاده می‌کنید ، گرافیک خود را عاقلانه انتخاب کنید. اگر رنگهای اختصاصی مارک تجاری دارید، حتی می‌توانید آنها را در عکسهای خود قرار دهید.
البته ارزشمندترین گرافیک وب سایت شما همیشه باید لوگوی شما باشد. این چیزی است که شما باید در هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید تا مطمئن شوید که از چه کسانی خرید می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که صرف نظر از محتوای بصری که در صفحه خود دارید، لوگوی شما همچنان برجسته است.


Firebox لوگوی شما را در بالای صفحه در وسط خط دید شما قرار می‌دهد، مهم نیست که کجا  در سایت قرار می‌گیرید. این تضمین می‌کند که لوگو چیزی است که بلافاصله توجه را به خود جلب می‌کند  و به مصرف کنندگان یادآوری می‌کند که کجا هستند. به خاطر داشته باشید که اطمینان حاصل کنید که هر یک از تصاویری که در وب سایت خود قرار می‌دهید با فضای سفید زیادی احاطه شده  است تا مشتریان شما نیز بتوانند آنها را به درستی مشاهده کنند.

• از لحن درست صدا استفاده کنید      


هنگامی که سعی می‌کنید اهمیت نام تجاری خود را در وب سایت خود جلوه دهید، به راحتی می‌توانید در تمرکز بر مواردی مانند لوگوها و رنگ‌ها متمرکز شوید. با این حال، یکی از رایج‌ترین مواردی که مشتری شما را به خاطر آن تشخیص می‌دهد لحن صدای شماست.لحن صدای نام تجاری شما چیزی است که به محتوای شما به صورت آنلاین شخصیت و عمق می‌بخشد. این می‌تواند در نوع کلمات مورد استفاده شما باشد، از جمله عامیانه و محاوره. بعلاوه ، می‌توانید طنز را به صدای خود اضافه کنید (در صورت لزوم) و حتی اگر برای نام تجاری شما منطقی است، ایموجی ها را وارد کنید.با استفاده از کلمات رسمی می‌توانیدمطمئن باشید که با قابلیت اطمینان، قابلیت اطمینان و پیچیدگی روبرو هستید . با کلمات غیر رسمی، به احتمال زیاد مخاطبان خود را متقاعد خواهید کرد که دوستانه و گزارش پذیر هستند. به دنبال رهبری Firebox، ببینید که چگونه شرکت توضیحات محصول خود را می‌نویسد .
همه چیز از طول جملات گرفته تا طنز در لحن صدا به انتقال چیزی منحصر به فرد در مورد نام تجاری کمک می‌کند .مانند همه عناصری که برند شما را به وب سایت شما می‌رساند، لحن صدای شما باید در هر کجا که مشتریان شما را می‌بینند ثابت بماند. اطمینان حاصل کنید که نمایندگان خدمات مشتری شما می‌دانند چگونه از صدای شما هنگام چت با مشتریان استفاده کنند و این شخصیت را در رسانه‌های اجتماعی نیز قرار دهید.

• روی پیام خود تمرکز کنید        

     


لحن صدا و شخصیتی که در وب سایت خود نشان می‌دهید و محتوای آن برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. با این حال، در زیر همه اینها، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که از ارسال صحیح پیام اطمینان حاصل کنید. به عبارت دیگر، می‌خواهید مشتریان در هنگام ورود به وب سایت شما به چه فکر کنند و چه احساسی داشته باشند؟اگر کل پیام شما این است که می‌توانید مراقبت عالی از پوست را بدون درخواست از مردم برای رعایت ایمنی حیوانات آسان کنید، این اولین چیزی است که وقتی شخصی به صفحه اصلی شما می‌آید، این است. به همین دلیل است که Lush صفحات وب ساده و تمیز را با نشان‌هایی ترکیب می‌کند که اعتبار را افزایش می‌دهد و به طور مداوم همه آنچه را که مشتریان باید بدانند به آن‌ها می‌گوید .
اطمینان از اینکه پیام شما به درستی منتقل می‌شود به معنی یادگیری استفاده از تمام دارایی‌های مختلف مارک تجاری است که به طور مستمر و موثر به آن متکی هستید. همه چیز از رنگ‌های وب سایت شما گرفته تا نحوه قرار دادن نشان‌های قابل اعتماد در پایین هر صفحه، پیام شما را معنی دار و معتبر می‌کند.
نکته قابل توجه این است که وقتی می دانید پیام اصلی شما چیست، تکرار آن مهم است. این بدان معناست که شما فقط در مورد ایده آل‌ها و ارزش‌های خود در صفحه اصلی صحبت نمی‌کنید. شما همچنین در هر صفحه محصول و در صفحه "درباره" به پیام خود ارجاع می‌دهید . Lush یک "منشور اخلاقی" کامل در وب سایت خود دارد، جایی که می‌توانید در مورد فعالیت‌های آن بیشتر بدانید .داشتن یک جزء مشابه در طراحی وب سایت شما می‌تواند راهی عالی برای تأیید مهمترین ملاحظات شما برای مشتریان باشد.

• هرگز مسابقه را کپی نکنید      

بررسی سایر طرح‌ها و ایده‌های وب سایت ایجاد شده توسط رقبای شما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای الهام گرفتن است. تجزیه و تحلیل رقابت به شما در مورد روند طراحی و استراتژی‌هایی که به احتمال زیاد برای مخاطبان هدف شما کار می‌کند، بینش می‌دهد. همچنین فرصتی برای شماست تا از اشتباهات رقبای خود و کارهایی که آنها به خوبی انجام می‌دهند درس بگیرید.با این حال، بهتر است اگر هرگز اجازه ندهید که تحقیقات و اکتشافات اولیه شما دورتر شود. به عبارت دیگر، هنگامی که کار فوق العاده ای را مشاهده می‌کنید که رقبای شما انجام می‌دهند، فقط آن را کپی و در وب سایت خود جایگذاری نکنید. به احتمال زیاد این امر مشتریان شما را به یاد شرکت دیگر می‌اندازد و برای آن مارک ارسال می‌کند تا اینکه شهرت شما را ارتقا دهد.در عوض، بر منحصر به فرد بودن سایت خود تمرکز کنید. اگر در این مورد مشکل دارید، ابتدا به صفحه About خود مراجعه کنید. چگونه می‌توانید سابقه و مأموریت خود را به عنوان یک کسب و کار برای کسی که قبلاً در مورد شما نشنیده است توصیف کنید؟ تفاوت شرکت شما با هر سازمان دیگری در خارج چیست؟
ویژگیهای منحصر به فردی را که درباره صفحه درباره خود و شخصیتی که می‌خواهید از طریق کارمندان خود به آنها منتقل کنید دوست دارید، در نظر بگیرید و آن را در بقیه طراحی وب سایت خود وارد کنید. نکته اصلی در آوردن ماهیت نام تجاری در استراتژی طراحی وب سایت شما این است که به آن کمک می‌کندآن را از سایر شرکت‌های موجود متمایز کنید.ایده خوبی است که از دارایی‌هایی که دیگران سعی می‌کنند از شما سرقت کنند، محافظت کنید. حق چاپ از لوگوی شما، نام شما و سایر اجزای ضروری برند شما مانع از آن می‌شود که افراد دیگر در صنعت وارد عمل شوند.حداکثر استفاده را از ذات برند خود ببریدوب سایت شما یکی از ارزشمندترین ابزارهایی است که به عنوان یک نام تجاری در اختیار خواهید داشت. این فرصتی است برای شما که محصولات و خدمات خود را با جهان به اشتراک بگذارید ، توجه مخاطبین خود را جلب کرده و به طور بالقوه نیز فروش داشته باشید. با این حال، مهم است که فراموش نکنید که وب سایت شما فرصتی است برای شما که نشان دهید مارک تجاری شما چیست.از طریق ماهیت نام تجاری خود، می‌توانید ارزشها و پیامهای منحصر به فردی را که شرکت شما را خاص می‌کند به اشتراک بگذارید. اما مهمتر از همه، شما می‌توانید از این اجزا برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطبان خود استفاده کنید - نوعی از ارتباط که منجر به مشتریان اختصاصی و وفاداری به نام تجاری می‌شود. مردم با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کنند - به هر حال، نه فقط شرکت‌های بدون واقعیت.
هنگامی که ماهیت برند خود را تشخیص دادید، مرحله بعدی این است که مطمئن شوید می دانید چگونه به طور مداوم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. هر جنبه‌ای از وب سایت، برنامه‌های کاربردی، صفحات رسانه‌های اجتماعی و هر کار دیگری که برای تجارت خود انجام می‌دهید، پیام مشابهی را ارسال می‌کند.

برچسب ها:

شرکت

طراحی سایت

نام تجاری

ماهیت برند